2014. január 27., hétfő

Vízvári Mariska fánkja :)

Fánkot sütöttem :) Életemben először, de nem utoljára. Több receptet átnéztem és ez volt a legszimpatikusabb. Vizvári Mariska-féle recept:
"Minden háznál sütnek fánkot, de jót nagyon kevés helyen.
Tessék pontosan így megpróbálni: egy deci tejben áztatunk 4 kockacukrot és 3 deka aprított élesztőt. Mély tálba öntünk 4 tojássárgát, kevés sót és állandó keverés közt 2 deci langyos tejet, 7 deci lisztet, azután 4 evőkanálnyi olvasztott vajat és jól eldolgozzuk fakanállal egészen simára. Szükség esetén még annyi langyos tejet öntünk hozzá, hogy keményes rétestészta fogású legyen. Langyos helyre állítva, kendővel letakarva, egy órán át kelni hagyjuk. Pogácsaszúróval kiszaggatom a deszkán és kelni hagyom még egy fél óráig. Zárt tűzhelyen, bő, forró zsírban sütöm, de a zsír ne legyen égetően forró. Míg a fánkok alsó fele sül, lefedem a lábast, de mikor megfordítottam őket a lyukas lapáttal, fedetlen lábasban sütöm a másik felét. Ha sütés közben a zsír túl forróvá lenne, kevés hideg zsírt teszek hozzá. A fánkot barack- vagy málnalekvárral tálaljuk." Én is mindent így csináltam és ilyen lett. Szalag nem mindegyikre sikerült, de a szalag nélküliek is elfogytak :)

Mária Tóthné Sevecsek fényképe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése