2014. február 2., vasárnap

2:1 Nasi vagy játék ? :)

Ma ebéd utánra valami nasit szerettem volna sütni. Most valahogy az édeset nem kívántam, ezért sós lett. Limara sós http://www.limarapeksege.hu/2013/11/sos-stangli-ecetes.html  stanglijára esett a választásom.
Érdekes a tészta, mert nem sütőpor kell bele hanem ecet. Én egy kicsit változtattam rajta és ezt a receptet írom le.

Hozzávalók: 35 dkg liszt
                    10 dkg zsír
                    12 dkg libazsír
                     1 1/2 tk. só
                     1 tk. ecet
                     1 tojás
                     3 ek. víz
                     10 dkg reszelt sajt (nekem most Grana padano volt itthon)

Lisztet összekeverem a sóval, a sajttal, és a zsiradékkal összemorzsolom, majd hozzáütöm a tojást az ecetet és ha szükséges a vizet és gyors mozdulattal összedolgozom. 2 órára teszem a hűtőbe pihenni. Pihentetés után 3-4 mm vékonyságúra nyújtom, most hosszúkás formára vágtam, megkentem tojással és megszórtam fekete szezámmaggal majd sütőpapíros tepsire sorakoztattam magokkal lefelé a és másik oldalát is megkentem tojással és ezt fehér szezámmal szórtam meg. Finom porhanyós nasi ebéd utánra, közben Jengázhatunk is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése