2014. április 24., csütörtök

21. szülinap :)

Ma van a nagylányom Zsanett 21. szülinapja. Ez a torta Neki készült. Csoki torta (liszt nélkül). A recept Limarától van, csak én egyszerű tejszínnel és friss eperrel tálaltam. A recept a következő

A tészta hozzávalói:   25 dkg csoki ( 70 %-os)
                                12 dkg vaj
                                  4 tojás sárgája
                                  2 egész tojás
                                10 dkg barna cukor
                                  4 tojás fehérje
                                  7 dkg cukor

 Tejszín, pici porcukor és friss eper, nálunk a kertből :)


eper a kertünkből :)


Azzal kezdtem, hogy a sütőt beállítottam 170 fokra, majd gőz felett megolvasztottam a csokit és a vajat. Közben a az egész tojásokat és a tojás sárgákat habosra kevertem a a barna cukorral, majd félretettem. A tojások fehérjét felvertem a 7 dkg cukorral. Az összes hozzávalót összekevertem, először a habos tojássárgás keveréket a csokissal, majd a tojásfehérjéssel. A tortaforma aljába tettem sütőpapírt és a keveréket beleöntöttem, a már meleg sütőben kb 35 percet sült.Amikor kivettem egy kicsit összeesett, de nem kell megijedni, mert ilyennek kell lennie. Amikor kész lett a formában hagytam kihűlni, majd áttettem egy  tortatálra. Kb 3 dl tejszínt pici porcukorral keményre vertem, a torta ( kicsit beesett) tetejére halmoztam, és eperrel díszítettem. Nagyon finom lett




Készült még mini torta is (ez is liszt nélkül). PAVLOVA torta, ezt is szeretjük, már többször készítettem, most egy kicsit másként.

Hozzávalók: 4 tojás fehérje
                    15 dkg cukor
                     2 tk ecet
                     2 tk keményítő
                     2 ek kókuszreszelék (ettől más)
 
Nagyon egyszerű az elkészítése. A tojásfehérjéket felverjük a cukorral és az ecettel kemény habbá, majd hozzáadjuk a keményítőt és a kókuszreszeléket. Sütőpapíros tepsire kanál segítségével kis halmokat teszünk és szintén a kanál segítségével kis fészkeket alakítunk ki.



 Nekem ebből a mennyiségből 17 kis tortácskám lett. A sütőt előmelegítjük 120 fokra és légkeverésen szárítjuk-sütjük kb 50 percig, majd a sütőajtót nyitva hagyva a sütőben hagyjuk kihűlni. Kb 2 dl tejszínt pici porcukorral felverjük, és ezzel töltjük a tortácskákat, eperrel díszítjük. Nagyon látványos, és finom süti.




Boldog szülinapot Zsanett! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése