2014. december 1., hétfő

Házi hamburger nyúlhússal

A kis kényszerpihenő után újra itt. Igazoltan voltam távol, sajnos a férjem egy gerincműtéten esett át amit nem terveztünk, így elég nehéz időszakon vagyunk túl, de túl vagyunk remélem :) A műtét jól sikerült, már csak türelemre van szükség, neki ahhoz hogy kibírja a következő 6 hét fekvést, és nekem pedig őhozzá :) A mostani recept az Ő kérésére készült. Hamburger nyúlhússal. A bucik receptje Limara-tól van, a legjobb :) annyit változtattam, hogy én 10 részre osztottam.

        Hozzávalók:
  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő                                                                                                                                            
  •  Mindent egy tálba mértem, jól kidagasztottam, 40-50 perc kelesztés után 10 részre osztottam, gömbölyítettem majd sütőpapíros tepsire sorakoztattam és még 30 percet kelesztettem, közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra. sütés előtt lekentem tojással és lenmagot szórtam rá majd a már forró sütőbe 18-20perc alatt megsültek.                                                                                                                                                                                                                                           Hozzávalók a húshoz:                                                                                                                              
  • 70 dkg zsírosabb hús, nálam sertés dagadó volt
  • 30 dkg nyúlhús
  • 1 tojás
  • kis fej hagyma
  • bors
  • 3 ek. kecsap
  • 2 ek. mustár                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
  • A húsokat ledaráltam majd fűszereztem, jól összekevertem és a hűtőbe tettem míg elkészültek a bucik. Majd tálalás előtt 10 egyforma részre osztottam, lapos húspogácsát formáztam és forró serpenyőben minimális zsiradékon jól átsütöttem. Készítettem még egy nagy tepsi sült krumplit, azzal és házi csalamádéval tálaltam. Mindenkinek nagyon ízlett, szerintem a hús így keverve nyúlhússal isteni volt.                                                                                                                                                                                                                                                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése