2014. február 10., hétfő

Mogyorós török pogácsa


   


Ami nem is pogácsa :) szerintem a turbán forma miatt ez a neve,de nem is ez a lényeg :) Van egy mogyoróbokrunk, amin a tavaly már érzékelhető mennyiség termett. Nagyon jó fajta , mert extra nagy méretű  mogyoró terem rajta. Ehhez a sütihez is ezt használtam, pirított formában. Az eredeti receptet  Vanilla blogján találtam  http://vanilla-daniela.blogspot.hu/2012/08/torok-pogacsa-turske-pogacice.html, amit ezúton is köszönök! A tésztát és a tölteléket is a magam kedvére formáltam :) Nálam ilyen lett.

Hozzávalók a tésztához: 60 dkg liszt
                                     2,5 dkg élesztő
                                     1 egész tojás
                                     1 tojás sárgája
                                     3 ek. barna cukor (lehet fehér is)
                                     kb. 4 dl tej
                                     10 dkg vaj
                                      csipet só

Hozzávalók a töltelékhez: 10 dkg vaj
                                         4 ek. barna cukor
                                        10 dkg pirított, darált mogyoró

A vajat felmelegítjük és hozzákeverjük a cukrot és a mogyorót, A felhasználásig hűtőbe tesszük.

Az élesztőt kevés cukros tejbe felfuttatjuk, és a többi hozzávalóval könnyű tésztát dagasztunk. Letakarva, duplájára kelesztjük (kb. 1 óra). 12 egyenlő részre osztjuk, egyenként ovális alakúra nyújtjuk.
 
Megkenjük a mogyorós vajjal, pizzavágóval hosszanti irányba becsíkozzuk a tésztát, majd oldalirányba feltekerjük és mint egy brióst formázzuk.


Sütőpapíros tepsire rakjuk kelni, kb. 15-20 percre. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tésztát lekenjük tojással és a sütőbe tesszük, kb. 18- 20 perc alatt kész. Én két tepsire raktam és egyszerre sütöttem légkeverésen. Már sütés közben nagyon finom illata volt :) Kedvenc lett :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése