2014. április 27., vasárnap

A túrógombóc esete az eperlevessel :)

Az előző bejegyzésemben már írtam, hogy a lekvár eltevés mellett készült eperleves is. A recept a következő.

A leves hozzávalók: 2 kg eper (lecsumázva, megmosva)
                               1 citrom leve
                                cukor ízlés szerint
                                kb 0,5 l víz
                                1,5 dl tejszín

Az epret fazékba tesszük, botmixerrel pürésítjük, hozzáadjuk a cukrot, citromlét és a vizet.A cukorhoz direkt nem írtam mennyiséget, mert szerintem akár lehet anélkül is készíteni,én most kb ehhez a mennyiséghez 3 ek cukrot tettem.Forralva kicsit főzzük, én kb 10 percig főztem, majd hozzáadjuk a tejszínt és azonnal levesszük a tűzről. Kíhűtjük, érdemes előző nap megfőzni és tálalásig hűtőbe tenni (Egy cetli tegyünk rá, hogy holnapra szánjuk :) )

Egy fazék eper :)


Túrógombóc hozzávalók: 25 dkg túró
                                       2 tojás
                                       csipet só
                                       tk cukor
                                       3 ek búzadara
                                       1 tk vaníliás pudingpor

A tojás fehérje kivételével mindent egy tálba teszünk, összekeverjük. A fehérjéket fölverjük és óvatosan összeforgatjuk. Legalább 1 órára hűtőbe tesszük, majd forró vízbe kifőzzük. Hideg eperlevessel tálaljuk. Minden túlzás nélkül isteni finom a lágy, langyos túrógombóc a hideg levessel.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése