2017. január 26., csütörtök

Janka 17. szülinap

Janka 17 éves lett. Most is én sütöttem neki tortát. Vodkás narancsos ízesítést kapott és a torta dísze egy "kiboruló pohár" lett :)

A tészta sima piskóta, de most egy új verziót próbáltam ki miszerint nem választottam szét a tojásokat hanem az egész tojásokat kevertem ki a cukorral, mondhatom életem legszebb piskótája lett. A receptet Limaránál találtam http://www.limarapeksege.hu/2009/01/bosch-dcsrete-pisktatszta-pillanatok.html.

Hozzávalók a piskótához: - 4 egész tojás
                                    - 12 dkg cukor
                                    - 12 dkg liszt
                                    - 2 ek. olaj

Az egész tojásokat a cukorral addig kevertem amíg könnyű habos krém lett, hozzáadtam a lisztet majd a tál oldaláról belecsorgattam az olajat. Limara leírja hogy nem kell bele sütőpor és én hittem neki és nem tettem bele. 20 centis torta formában 180 fokon 8-10 perc alatt kész a gyönyörű piskóta. A kihűlt piskótából 4 lapot vágtam.


A torta töltésére készítettem egy mascarponés krémet.

Krém hozzávalói: - 50 dkg mascarpone
                         - 17 dkg sűrített tej
                         - 2 dl habtejszín
                         - 1 cs habfixáló
                         - reszelt narancshéj

A mascarponét kikevertem a sűrített tejjel majd a habfixálóval keményre vert tejszínt is óvatosan hozzákevertem és a reszelt narancshéjjat. Használtam még narancslekvárt amit egy kis vodkával kevertem ki és pár darab babapiskótát amit vodkás narancslébe mártottam.

A torta összeállítása: az első piskótát megkentem a vodkás naracslekvárral rátettem a második piskótát, majd a mascarponés krém egyharmada, ezután jött a vodkás narancslébe mártott babapiskóta erre a krém újabb egyharmada majd a harmadik piskóta amit megkentem a vodkás narancslekvárral és végül a negyedik piskóta.A krém megmaradt részével kívülről is bevontam.Díszítésnek egy poharat használtam amit úgy tettem a tortára mintha épp kiborulna , ez volt a torta legnehezebb része :) Végül egy kínai evőpálcika és a nagylányom segítségével  sikerült kivitelezni. A torta isteni lett az ünnepeltnek pedig nagyon tetszett.



Boldog 17 éves :)


2 megjegyzés:

  1. Gratulálok ! Anyának, a 17 évesnek és a tortának ! Fantasztikus lett ! :) Anyának, hogy ilyen gyönyörű nagy lányt kapott 17 évvel ezelőtt, mert szerintem ez az Ő nagy napja is. Nem is értem, miért csak a szülinaposat köszöntik ? :)A torta egyenesen egy csoda, kreatív, és a recept szerint isteni lehet ! A 17 évesnek pedig nagyon sokszor 17 évet, sok boldogságot kívánok ! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ibolya! Köszönöm szépen kedves szavaidat magam és a lánykám nevében is :)Nagy boldogság valóban hogy Őt kaptuk :)

    VálaszTörlés