2014. március 16., vasárnap

Rózsa briós

Mostanában látható a neten ez a briós recept. Gyönyörű a formázása. Én is megsütöttem ma , ablaktisztitás helyett :)

Hozzávalók: 35 dkg liszt
                     8 dkg vaj
                      1,4 dl tej
                     2 tojás sárgája
                     3 ek cukor
                     1 cs vaníliás cukor
                     2 dkg friss élesztő
                      csipet só

Az élesztőt kevés langyos tejbe, amibe 1 ek cukrot tettünk, felfuttatjuk. Tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a cukrot, sót, és a tojások sárgáját. összegyúrjuk a felfuttatott élesztővel és a maradék tejjel. Egy keményebb tésztát kapunk, itt jött az első kísértés, egy kicsit megijedtem, hogy elnéztem a tej mennyiséget és gondolkodtam, hogy teszek még, de nem tettem többet és jól tettem. Ekkor hozzádolgozzuk a puha vajat. Na itt jött a második kísértés, hogy tegyek még lisztet, mert még kezelhetetlenebb lett a tészta, de egy pár perc gyúrás után elkezdett összeállni,és egy nagyon jó állagú tészta lett belőle.Jól kidagasztjuk, letakarva tálba tesszük, duplájára kelesztjük.





Ha megkelt a tésztánk, lisztes felületen vékonyra nyújtjuk, és egy 5-6 cm-es kör szaggatóval kiszúrjuk. Egymásra helyezünk három kis kört, és feltekerjük, majd egy éles késsel középen elvágjuk, így két kis rózsát kapunk. Egy papír kapszliba helyezzük, én 6 db-ot raktam egybe, addig folytatjuk míg tart a tésztánk. Nekem ebből a mennyiségből 9 db briósom lett, plusz 5 mini rózsa a maradékból.



Egy tepsire rakjuk az összes brióst és egy kis vaníliás tejjel meglocsoljuk, majd mehet a sütőbe 180 fokra, 15- 18 perc alatt szép pirosra sütjük. Én a sütés vége felé kicsit megszórtam kristály cukorral. Szerintem gyönyörű lett, a családom szerint pedig nagyon finom:) Próbáljátok ki!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése