2014. április 6., vasárnap

Húsvéti fonott kalács

Húsvétra mi ezt a kalácsot szeretjük a főtt sonkához enni, bár ez egy édeskés kalács, mégis nekünk így ízlik. Recept Limaráé és hát szuper :) A hatos fonást pedig innen lestem el.



Hozzávalók: 50 dkg liszt (bl 55)
                     1 egész tojás
                     1 tojás fehérje
                      csipet só
                     3 ek cukor
                     2 dkg élesztő
                     2,5 dl tejszín (igazi nem hulala)

                     tojás sárgája a lekenéshez

A hozzávalókból egy jól gyúrható selymes tésztát készítek. Tálba teszem, és duplájára kelesztem. A kelesztést követően hat egyforma darabba vágom, gömbölyítem és kb 10 percre pihentem, hogy jól kezelhető legyen a tészta. Majd kb 40 cm hosszú rudakat sodrok, úgy, hogy a végei felé vékonyodjon. A linken látható módon fonom, sütő papíros tepsire rakom és a kimaradt tojás sárgájához cseppnyi tejet teszek és ezzel lekenem a tésztát, hagyom rászáradni és még egyszer lekenem sütés előtt. Ha szépen megkelt a kalács 180 fokos előmelegített sütőbe kb 25-30 perc alatt kész. Húsvétkor főtt, füstölt sonkával és reszelt tormával tálalom.Kicsit bizarr, de nekem nagyon ízlik ez az édeskés kalács a sós füstölt hússal. Ha év közben sütöm a lányaim vajjal és egy pohár friss tejjel szeretik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése